maanantai 5. helmikuuta 2018

ELOTON JA ELOLLINEN

MITÄ ELOTTOMAT ASIAT VOISIVAT SANOA?

Tintit tutkivat ja pohtivat, mitä eroa on elollisella ja elottomalla. Yhdessä mietimme, voisivatko elottomat asiat sanoa jotain.

Huiske-eskarikirjassa oli mielenkiintoinen ja hassu tehtävä.


Tarvikkeet: piirustusvälineet, teippiä ja sakset.

Ensiksi piirrettiin paperille silmät ja suu, leikattiin ne irti ja kiinnitettiin teipillä elottomalle esineelle. Paperille tehtiin puhekupla, johon kirjoitettiin, mitä eloton esine voisi sanoa.


TULOKSET


 Pehmopallo sanoisi: Olet kiva, kun rakensit minut.
 
 
 
 
Kanto sanoisi: Menee kävelemään leikkimään.



Liikennemerkki sanoisi: Hei. Olen liikennemerkki.
Voi kunpa saisin olla yhden päivän elollinen.


Kirja sanoisi: Minusta on kiva kun luet minua.
 
 
 
 
Lompakko sanoisi: Minusta on kiva kun rakensit minut.
 
 
 

Nukkekodin kaappi sanoisi: Haluaisin leikkiä joskus.
 
 
Palikka sanoisi: Hei.
 
 
 
Toinen palikka sanoisi: Ukko on kiva, minä olen eläkkeellä.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





















PIENELLÄ KÄVELYLLÄ

MITÄ NÄKYY TIEN VIERELLÄ?  NOKKONEN. SE PISTÄÄ.   ONKO TÄMÄ KOIRANPUTKI? MÄ HALUAN OTTAA TUOSTA KUVAN. MESIMARJA. TU...